واکنش شخصیت‌های اصولگرا به طرح دولت وحدت ملی کارگزاران

 

یکی از عناصر افراطی، نیّت طراحان اصلی شعار دولت 

 وحدت  ملی رافاش کرد:

  

 عباس عبدی در گفت‌وگو با رادیو "دویچه‌وله" آلمان با یادآوری حمایت کارگزاران از شعار "دولت وحدت ملی" و احتمال موافقت حزب مشارکت با این شعار اظهار داشت: من هم اگر موضع سیاسی داشتم می‌گفتم این خیلی خوب است برای این‌که آن جبهه مقابل را به تشنج و اختلاف بیندازید تا از درون آن چیزی در بیاید. ....

وی در عین حال که چنین طرحی را متناقض خواند گفت: فقط هدفی که (این طرح) می‌تواند داشته باشد این است که اصولگرایان را درون خودشان با چالش مواجه کند.

در این حال شخصیت‌های مختلف اصولگرا نظراتی انتقادی نسبت به این طرح ابراز داشته‌اند. حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عدم امکان هم‌گرایی اصولگرایان و دوم خردادی‌ها برای شکل دادن به دولت وحدت ملی سخن گفت، عسکر‌اولادی دبیر کل جبهه خط امام و رهبری تأکید کرد که دولت، یک شرکت سهامی نیست که احزاب ادعای شراکت در آن داشته باشند و بالاخره حسین شریعتمداری سرپرست مؤسسه کیهان از اصولگرایان خواست در میدان فریب دولت وحدت ملی که هدف اصلی و تعریف شده آن مقابله با حاکمیت اصولگرایان است وارد نشوند. وی با اشاره به این‌که خط قرمز مدعیان اصلاحات و حامیان غربی‌ها آن‌ها ادامه حضور احمدی‌نژاد در دستگاه اجرایی است، تأکید کرد: بنا بر این دوستان اصولگرا نیز باید خط قرمز خود را در همین نقطه تعریف کنند.

در این حال محمد عطریان‌فر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با طرح نام افرادی از جبهه اصولگرا مثل آقایان ناطق نوری و ولایتی برای محوریت در بحث دولت وحدت ملی، سعی کرد به تفرقه در صف اصولگرایان دامن بزند. از سوی دیگر کرباسچی دبیر کل این حزب با گرفتن ژست انتقادی نسبت به عملکرد خاتمی و مطرح کردن نام‌هایی مثل ولایتی و روحانی به عنوان گزینه نامزدی از سوی اصلاح طلبان سعی کرد نظر بخش‌هایی از جریان اصولگرا را به سمت ایده دولت وحدت ملی جلب کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد